Puhelintyöntekijän ääni

etusivu >> ryhmäkoulutus >> äänenkäyttö ja puhetekniikka >> puhelintyöntekijän ääni

Kesto: 4h
Sisältö: Luento (1h) ja harjoituksia (3h)
Ryhmäkoko: Enintään 15 henkilöä
Hinnoittelu perustuu koulutuksen kestoon ja osallistujamäärään

Puhelintyöntekijälle ääni on tärkein työväline. Mikäli äänenkäytössä tai puhetekniikassa on puutteita, ääni väsyy helposti ja rasituksen voi tuntea ja kuulla. Ääniongelmien ilmaantuessa kuulijan huomio saattaa kiinnittyä ääneen viestin sijaan. Liian pitkään jatkunut rasittavan äänen käyttö voi lisäksi aiheuttaa patologisia muutoksia kurkunpäässä.

Puhetekniikkaa ja äänenkäyttöä on mahdollista kehittää paremmaksi ja tarkoituksenmukaisemmaksi niin, että ääni kestää sen kohtaamat haasteet hyvin ja mahdollisimman hyvään ja soivaan ääneen päästään mahdollisimman pienellä vaivalla. Äänenkäytön koulutuksella voidaan muun muassa vaikuttaa äänen kestävyyteen, ennaltaehkäistä ääniongelmien syntymistä, lisätä ääneen soivuutta ja puheeseen selkeyttä sekä saada välineitä omaan äänenhuoltoon.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:

Teoriaosiossa tutustutaan äänentuoton perusteisiin, ääniergonomiaan ja alan tutkimustietoon sekä keskustellaan siitä, mitä keinoja osallistujalla on käytettävissään oman äänensä hyvinvoinnin parantamiseksi puhelintyöntekijänä toimiessaan.

Harjoitusten tavoitteena on vapauttaa fyysisiä jännittymiä, etsiä rentoa, vapaata ääntä, optimaalista kehonkäyttöä ja luonnollinen hengitys, vahvistaa resonanssia sekä lisätä ääneen voimakkuutta. Pyritään siihen, että opiskelija itse osaa havainnoida äänenkäyttöönsä liittyviä tuntemuksia. Opiskelija saa mukaansa harjoituspaketin, jota voi hyödyntää esimerkiksi äänen lämmittelyyn ennen työpäivän alkua sekä äänen rentouttamiseen ja palautumiseen työpäivän jälkeen.

Pyydä tarjousta!

Takaisin valmiisiin paketteihin >>